Import z Chin

Możesz odkryć nowe możliwości biznesowe i powiększyć zyski poprzez bezpośrednie importowanie produktów z Chin. Może to być trudne, ale może się zwrócić w bezpośrednich zyskach i długoterminowym sukcesie. Obecnie proces ten jest coraz łatwiejszy dzięki tendencji globalizacji i postępie w technologii handlu międzynarodowego.

Import z Chin to wyzwanie, ale też znakomity biznes. Jeśli masz odwagę działać w handlu zagranicznym, to rynek chiński może zaoferować Ci wysoki zysk. Trzeba tylko wiedzieć, jak się za to zabrać.

1. Znajdź produkty, które Cię interesują. Istnieje wiele źródeł, gdzie możesz znaleźć swoje produkty. Internet jest najłatwiejszy na początek. Istnieje wiele serwisów aukcji internetowych, gdzie możesz zarejestrować swoją nazwę użytkownika, opisać jakie produkty cię interesują, a otrzymasz mnóstwo informacji o dostawcach produktów, być może nawet z cennikiem.

2. Utworzenie relacji z potencjalnymi dostawcami. Wybierz kilka potencjalnych dostawców, z którymi się skontaktujesz. W przypadku kontaktu z dostawcami, dostarcz informacji na temat firmy. Dobrzy dostawcy posiadają już więcej przedsiębiorstw niż są w stanie obsłużyć – chcesz się reklamować tak, żeby chcieli robić z tobą interesy. Kiedy analizujesz dostawców, możesz zapytać ich jak długo działają w biznesie, jakie branże obsługują, jak długo uczestniczą w handlu tymi towarami i z jakimi producentami współpracują. Sprawdź i potwierdzić wszystko, co możesz.

3. Wybierz dostawcę, z którym naprawdę chcesz pracować. Omów ceny i relacje handlowe. Uzyskaj próbki produktów i skontroluj ich jakość (opakowanie, instrukcje i wszelkie inne zabezpieczenia) – możliwe że będzie trzeba zapłacić symboliczną opłatę. Przedyskutuj koszty wysyłki i warunki płatności. Zbierz wszystkie informacje niezbędne do przygotowania się do przeprowadzenia testowego zamówienia. Przy składaniu zamówienia, zawieraj w umowie jak najwięcej szczegółów, które tylko przyjdą ci do głowy.

4. Zrozumienie terminów handlowych i korzystanie z nich. Przed złożeniem zamówienia, musisz zrozumieć i potwierdzić z dostawcami warunki dostawy. Najbardziej popularne są „FOB” (free on board) i „CIF” (Cost, Insurance and Freight), jak również warunki płatności. Są one ściśle powiązane z kalkulacją kosztów wyładunku i oceny ryzyka. Możesz zwrócić się do spółki zarządzającej importem z Chin oraz spedytora w sprawie szczegółów podziału na koszty i ryzyko. Możesz także skorzystać z usług spółki zarządzającej importem do negocjowania warunków handlowych.

5. Zrozumienie warunków płatności. Powszechna jest zapłata 30% przy zamówieniu, a pozostałe 70% po dostarczeniu towarów. Zaliczka daje producentowi/dostawcy fundusze niezbędne do rozpoczęcia produkcji. Terminy te są zbywalne.

6. Jako importer, ty jesteś odpowiedzialny (a nie dostawca) za zapewnienie, że towary które sprowadzasz, spełniają wszystkie krajowe wymogi prawne. Towary, które nie spełniają norm mogą zostać zatrzymane na granicy lub w przyszłości mogą doprowadzić do kłopotów prawnych. Nie wystarczy zawierzyć dostawcy na słowo, że wymogi są spełnione. Odrób pracę domową w kwestiach zgodności i upewnij się, że wymagania są spełnione. Musisz zrozumieć przepisy zgodności importu wcześniej. Sprawa zgodności może być bardzo skomplikowana dla niektórych produktów. Zalecane jest, aby skonsultować się dobrym agentem urzędu celnego przed złożeniem zlecenia.

7. Wybierz spedytora i agenta celnego. Przejdź do lokalnych organizacji międzynarodowej wymiany handlowej/stowarzyszeń i urzędu celnego po informacje i kontakty. Przy pierwszym imporcie z Chin, należy użyć bardziej zindywidualizowanych usług, ponieważ będziesz potrzebował większej uwagi i opieki, niż ci się wydaje. Możesz zwrócić się do lokalnego biura celnego o pomoc w ocenie własnych kwot należności celnych dla produktów lub usług.

8. Obowiązek pisemnego raportu z testowego zamówienia zakupu, jeśli wszystko poszło dobrze. W zamówieniu, oprócz pisania szczegółowego opisu produktów, wymogów dotyczących produktów, wymogów w zakresie pakowania, itp. oraz warunków handlowych, należy zawrzeć listę wszystkich niezbędnych dokumentów przewozowych.

9. Powołaj spółkę kontroli w celu sprawdzenia swoich towarów na miejscu w fabryce, która sporządzi szczegółowe sprawozdanie. Jest to bardzo pomocne, bo dostarcza informacje o tym, co wymaga kontroli. Bez takiej informacji, spółka może myśleć, że produktów są w porządku, nawet jeśli tak nie będzie. Odbywa się to zazwyczaj kilka dni przed spodziewaną przesyłką, dzięki czemu można rozwiązać problemy, które się pojawią. Pozwoli to uniknąć otrzymania wadliwych lub niezgodnych towarów.

10. Śledzenie transportu i odprawy celnej. Twój spedytor i agent celny powinien zadbać o transport i odprawę celną. Jednakże należy również śledzić proces i usługi, takie jak dostarczenie dodatkowych informacji o produktach i koszty wyładunku. Musisz wydać pełnomocnictwo dla agenta i zapewnić skład celny dla importu.

11. Odbiór produktów i prowadzenie ewidencji. Teraz można przejść do następnego kroku, aby sprzedawać swoje produkty i zarobić.

12. Nie zamawiaj podrobionych lub markowych produktów, chyba że dostawca może udowodnić, że jest autoryzowanym sprzedawcą. Możesz skontaktować się z właścicielem marki, aby potwierdzić czy dostawca jest autoryzowanym sprzedawcą.

Ustanowienie zdrowych relacji kluczowych pracowników z twoim dostawcą jest bardzo ważne podczas prowadzenia działalności gospodarczej w Chinach. Zapoznaj się z terminem guanxi, który oznacza wzajemne relacje oraz wpływy i pamiętaj, że zachowanie twarzy jest bardzo ważne dla Chińczyków. Bądź ostrożny, szczególnie kiedy zawierasz nowy kontakt hurtowy na importowanie z Chin.

No Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>