Obecnie jedną z najczęściej wybieranych form reklamy jest reklama na blogu. Szczególnie blogi o modzie przeżywają teraz swoje 5 minut, gdyż firmy zauważyły duży potencjał w tych modowych wirtualnych pamiętnikach.
Dlaczego warto zainwestować w reklamę na modowym blogu? Gdyż taka osoba jak modowa blogerka czyli szafiarka stała się źródłem bardzo opiniotwórczym i zyskała pewien autorytet w sieci. Świadczą o tym ilości czytelników, fanów, opinii. Okazało się bowiem, że blogerki wcale nie gorzej od celebrities potrafią lansować trendy, i co ciekawe, dla wielu osób blogerki są dużo bardziej wiarygodne, aniżeli komercyjne kanały promowania różnych produktów i usług.
Firmy doceniają szczerość i naturalność, jaką posiadają blogi modowe. Dzięki temu, że prowadzą je „normalne” dziewczyny, to ich komentarze oraz opinie są traktowane często poważniej, wzbudzają one czasem dużo większe zaufanie aniżeli inne, komercyjne kanały promowania różnych produktów oraz usług.
Tym sposobem szafiarki stały się kolejnym kanałem reklamowym, na równi z wielkim serwisami internetowymi traktującymi o modzie, na równi z celebrities, na równi z TV, radiem czy prasą. Jest to niewątpliwy sukces, jaki odniosły modowe blogerki. Oczywiście sukces ten odniosły one na całym świecie.
W każdym kraju obecnie panuje boom na blogi o modzie, w niektórych krajach jest on mniejszy, w niektórych większy, ale praktycznie wszędzie cały czas on postępuje. W krajach, w których szafiarka jest wyjątkowo silnie traktowana jako autorytet – zapraszana jest ona na najlepsze pokazy mody i często zajmuje ona tam miejsca w najbardziej prestiżowych rzędach.
Co więcej, firmy czasem wręcz biją się o to, żeby dana blogerka modowa założyła jakieś ubranie, albo żeby wspomniała na swoim blogu o jakimś wydarzeniu albo o wejściu nowej kolekcji. Dzięki temu modowe blogerki są naprawdę doceniane i traktowane bardzo poważnie. W Polsce potrzeba jeszcze trochę czasu na to, aby blogerki miały naprawdę silną pozycję w świecie mody.
No Comments